Word lid bij VV Borssele
Stuur een mail voor meer informatie om lid te kunnen worden.

Road to de kuip

Starting XI: Pim, Jeroen, Adriaan, Gerwin, Pim 2, Peter, Meysam, Richard, Mike, Coen en Sigmar.

Borssele 1 – Terneuzense Boys 6. De eerste bekerwedstrijd na de poulefase, met bijna een complete selectie. De eerste kans van Borssele komt van Meysam. Na 4 minuten eindigt een afstandsschot van buiten de 16 op de paal. In de tegenaanval voorkomt Pim de 0-1 voor Terneuzen met een goede redding. Uit de corner daarna valt de 0-1, maar dit was buitenspel. Goal afgekeurd.

Daarna volgen er aanvallen heen en weer. Opnieuw is er een redding van Pim nodig om de 0-1 te voorkomen. Hij wint het 1 op 1 duel van de nummer 11 van Terneuzen die vandaag duidelijk zijn hardloopschoenen had aangetrokken.

Na een sterk begin van Terneuzen komt Borssele terug in de wedstrijd. Een afstandsschot van Gerwin uit een ingooi gaat net over. Na 15 minuten komt Terneuzen toch op 0-1. Snel daarna zorgt een goede voorzet van Pim voor de assist op Sigmar, die vanaf links in de verre hoek de 1-1 binnenschiet.

Na een snelle actie en panna van Coen op links, komt de bal bij Peter terecht. Met de kustmarathon nog in de benen schiet hij van buiten de 16 raak in rechter hoek. 2-1 na 25 minuten.

Enkele minuten daarna komt Pim weer met een goede voorzet van links op Mike, maar hij loopt de bal er net niet in. Een paar minuten later komt de bal na een snelle corner weer bij Peter terecht. Zijn schot van buiten de 16 wordt door de keeper gekeerd, maar Mike is er als de kippen bij en zorgt voor de 3-1.

Nummer 11 trok daarna weer een sprintje met Adriaan in de achtervolging, maar goed uitkomen van Pim buiten de 16 voorkomt de 3-1. De wedstrijd gaat verder. Even later komt de bal komt terecht bij Coen, die vlak voor rust de bal voorzet vanaf links, de bal komt in de kluts bij Mike terecht. Koeltjes tikt hij de bal links in de goal. 4-1.

Tweede helft

De tweede helft begint met zon, regen, wissels en wat opstootjes. De spanning op weg naar de kuip zit er bij iedereen in. Een mooie één-twee tussen Peter en Sigmar eindigt op de lat. Enkele minuten later eindigt een mooie combinatie tussen Sigmar, Rowan en Mike voorlangs. Het blijft lang 4-1 in de tweede helft. Kansen heen en weer en vooral ook een aantal ballen over het vangnet. Er gaat een gerucht dat er zelfs een bal bij de kerncentrale is gevonden.

Even later na een slimme actie is Sigmar de keeper voorbij buiten de 16. Een mooie judo actie van de keeper van Terneuzen belemmert Sigmar echter de 5-1. Menig judo’er zou jaloers toekijken naar deze ippon. De vrije trap die hieruit volgde eindigt in de muur. De wedstrijd gaat verder. Door een afstandsschot komt Terneuzen op 4-2. Snel daarna zorgt Coen met een ijzersterke solo vanaf het middenveld voor de 5-2. Terwijl iedereen nog over deze goal praat komt Terneuzen alweer op 5-3, wat ook de einduitslag was van deze wedstrijd. Een ronde verder en op naar volgende week.

Sorry, the comment form is closed at this time.