Word lid bij VV Borssele
Stuur een mail voor meer informatie om lid te kunnen worden.

VV Borssele / Wedstrijdverslag  / Drie punten in de tas bij Nieuwdorp uit!

Drie punten in de tas bij Nieuwdorp uit!

De uitwedstrijd in Nieuwdorp. Dat was voor Meysam nog even niet bekend, want die stond eerst in ’s-Heerenhoek. Gelukkig werd dit door navigatie “Martijn Martijn” snel opgelost.

Het vooruitzicht ten aanzien van het aantal spelers zag er aanvankelijk goed uit. Afgelopen week waren er 15 spelers en Jasper is na blessureleed gelukkig ook weer inzetbaar. Echter in de loop van de week kwamen er steeds meer afmeldingen en de flexkrachten waren ook geen van allen beschikbaar. Gelukkig kon Gerwin nog wat regelen zodat hij alsnog de eerste helft kon spelen. Zo waren we de eerste helft met 13 spelers en de tweede helft met 11 aangezien Bart ook eerder weg moest. Marcel die nog herstellende is van een blessure fungeert dan als wisselspeler voor het geval er iemand zou uitvallen.

Eerste helft

De eerste helft hadden we de wind tegen. Toch hadden we het betere van het spel en hadden we een aantal mogelijkheden om de score te openen. Pim gaf een fabelachtige pass op zichzelf en bediende vanaf de zijkant Jasper die de bal knap over schoot met zijn (voorheen hele) grote teen.. Even later draaide Japser zich knap vrij tussen 2 man, maar helaas trof hij weer geen doel. Verder nog een aantal mogelijkheden voor onder andere Mike, Bart en Peter, maar de voorzetten kwamen net niet aan of de schoten waren net niet zuiver genoeg. Aan de andere kant waren er een aantal kleine kansen voor Nieuwdorp Deze kansen kwamen met name tot stand door ‘Obelix’ die onder andere Peter, Meysam en Adriaan als romeinen met een heupzwaai opzij gooide alvorens hij de goal probeerde te bestormen. Deze techniek werd een aantal keer niet bestraft door de scheidsrechter zodat hij in de buurt van onze zestien kon komen, maar onze doelman Pim hoefde zich niet uitermate in te spannen om zijn doel schoon te houden. Ruststand dus 0-0.

Tweede helft

De tweede helft kwam Roan er in voor Bart en André voor Gerwin. Met de wind mee konden we in de eerste fase nog wat meer op de helft van de tegenstander spelen. Meysam had het openingsdoelpunt op zijn schoen, maar de keeper kon redden in twee keer. Daarna nog een paar kansen zonder resultaat (Mike en Roan). Na een minuut of tien maakte Meysam een knappe actie en zette voor. Jasper maakte een overstapje en bij de 2e paal schoot Mike prima tegendraads in de goal, 0-1. Op basis van het spelbeeld was dit zeker verdiend. Even later kregen we een vrije trap net over de middellijn. Pim (v.D.) ontfermde zich hierover en zag heel goed de laatste man van Nieuwdorp vrij staan die een moment dacht dat hij bij Borssele speelde. Met zijn hoofd verlengde hij de bal met een mooie boog over de keeper, 0-2. Nieuwdorp ging daarna wat opportunistischer spelen, maar kwam veelal niet verder dan een paar schoten van afstand en halve kansjes. Wij hadden in de omschakeling mogelijkheden om de wedstrijd definitief te beslissen, maar door slordig spelen kwamen we niet tot kansen. Een kwartier voor tijd viel Jacco helaas uit zodat Marcel zijn rentree al moest maken. Wij speelden vervolgens de wedstrijd eenvoudig uit. Weer drie punten in de tas!